Etappe 4 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maarten Rooijers - WaarBenJij.nu Etappe 4 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Maarten Rooijers - WaarBenJij.nu

Etappe 4

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

02 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Maandag 1 mei (dag van de arbeid, en dat hebben we geweten)
Route: Tournai - St. Quentin
Afstand: 121 km
Fietstijd: 7 uur, 22 minten
Max snelheid: 59 km p.u. (vet ! volgens Steven)
Weer: afwisselend bewolkt en zon. Hele dag droog.
Wind: van alle kanten.

Bij het ontbijt ontmoeten we ook de vrouw van de heer Radijs. Aardige vrouw. Goed ontbijt ook. Met chocolade croissant. Altijd lekker.

We gaan wat later op de fiets. Het is fris in de morgen. Na ruim een uur zijn we bij de Franse grens. Steven fietst zijn volgende land in.
Geen bord of vlaggen maar een beambte in de vorm van een beeld. Zit dus stil. Wellicht was ie ook wel echt.

Gisteren was het al een beetje aan het glooien, maar vandaag konden we helemaal onze lol op wat klimmen betreft. Steven geeft de bolletjestrui niet meer uit handen en komt overal als eerste boven. Het kost hem weinig moeite. Is hij nou zo goed of ben ik ben ik nou zo slecht. Vast het eerste. Maakt ook niet uit, we hebben lol en het is geen wedstrijd. Dat ziet hij ook. Wel makkelijk dat hij voorop rijdt, want ik krijg telkens te horen of we het eind van de klim al bijna hebben bereikt of niet. Kan ik mijn krachten (....) beter verdelen.

De route vordert gestaag en het wordt ook beter weer. De jasjes kunnen uit. Op mijn Rome trip heb ik uiteraard ook door Noord Frankrijk gereden. Meer naar het Oosten echter, Lotharingen. Het valt me op dat dit noordelijke gedeelte toch minder desolaat en ontvolkt is dan de Noord-Oost kant. Goed, er staat wel het een en ander te koop, maar aan de mensen en aan de voorzieningen merk je dat er niet een totale leegloop is.
Dus als je en keer naar het Zuiden wil fietsen, pak de Noord-West kant van FR. De Belgische Ardennen zijn daar ook minder hoog. Wel zo prettig.

We rijden door Cambrai, een oude stad. Op het terras voor de lunch schiet de bediening niet echt op, en we moesten nog wel een stukkie. Dus spullen gepakt en naar de Subway voor een broodje. Net zo makkelijk en ook lekker. Weer op de fiets is het laatste stuk toch lastiger en langer dan verwacht. Alleen het laatste gedeelte, 6 kilometer, gaat langs het water, dus vlak.

Als we de stad in komen en we tikken in de tomtom (handig voor in de steden !) het adres van het hotel in, leidt hij ons naar het centrum. Het is een fraai statig hotel in een oud pand. De madame komt ons tegemoet en vraagt of ik monsieur Rooijers ben. Dat zijn we inderdaad. De fietsen mogen in gang (zelfs zonder te vragen) en wij krijgen een kamer.

Omdat we erg centraal zitten, kunnen we na de douche zo het marktplein op lopen met een keur aan diverse eetgelegenheden. We kiezen de beste uit. Het was ook erg lekker. Staat geloof ik ook op de foto.

Terug in het hotel constateren we no op 2/3 van de reis zitten. Het gaat goed, nu nog volhouden.

  • 01 Mei 2012 - 22:30

    Margie:

    Ik heb geen zware lichamelijke inspanning verricht, dus ik ga nog later slapen.......... (Ik heb gewoon nog wat gewerkt en zag je update mail net voorbijkomen).

  • 01 Mei 2012 - 22:31

    Margie:

    Slaap lekker, ga ik nu ook doen.

  • 02 Mei 2012 - 07:03

    Caroline:

    Ga door he mannen!
    Ik zie op de kaart dat jullie vlak bij Compiègne zitten; ooit (lang geleden) moest ik hier na een lange dag fietsen, nog eens 30 km doorfietsen omdat de camping opgeheven bleek te zijn....
    Overigens fietste ik toen niet van die lange afstanden zoals jullie doen hoor.
    Succes vandaag!

  • 02 Mei 2012 - 13:51

    Margie:

    Hee, het valt me op dat Steven steeds kleiner wordt op de foto's waarop hij voorop fietst. Gaat hij nou steeds harder??

    En waren de Subway broodjes lekker?

  • 02 Mei 2012 - 17:30

    De Wormers:

    Nogmaals wij zijn trots op jullie.!!!!!!!!! En jullie eten heel goed dat zien wij.Steven jij krijgt een stoere handrukvan Poeze en een sport vriendt. Nog een 120 KM dan zijn jullie in Parijs.Heel veel plezier met z*n 4. En geniet maar er lekker van. Grtjes xxxxxxxtot ziens Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

A Paris au vélo

Gewoon gezellig een stukje fietsen met mijn zoon!

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2012

Epiloog

04 Mei 2012

Etappe 6

02 Mei 2012

Etappe 5

02 Mei 2012

Etappe 4

30 April 2012

Etappe 3
Maarten

Met Steven op de fiets naar Parijs

Actief sinds 05 Aug. 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 100963

Voorgaande reizen:

28 April 2012 - 05 Mei 2012

A Paris au vélo

21 Augustus 2010 - 27 September 2010

Bijna elke dag een stukje naar het Zuiden fietsen

Landen bezocht: